Kahramanmaraş’ta “Bilim Her Yerde” Sergisi Büyük İlgi Gördü
Kahramanmaraş’ta “Bilim Her Yerde” Sergisi Büyük İlgi Gördü
Kahramanmaraş İl Milli Eğitim Ortaöğretim Şube Müdürlüğü tarafından yürütülen Liselerde Bilim Uygulamaları Programı kapsamında Piazza AVM’de ‘Bilim Her Yerde’ Etkinliği düzenlendi. Düzenlenen programda, öğrencilerin bilimsel ve kültürel alanlarda hazırladığı çalışmalar büyük ilgi gördü.
Kahramanmaraş İl Milli Eğitim Ortaöğretim Şube Müdürlüğü tarafından yürütülen Liselerde Bilim Uygulamaları Programı kapsamında Piazza AVM’de ‘Bilim Her Yerde’ Etkinliği düzenlendi. Düzenlenen programda, öğrencilerin bilimsel ve kültürel alanlarda hazırladığı çalışmalar büyük ilgi gördü.
Fen Liseleri ve Merkezi sınavla öğrenci alan Anadolu Liselerini kapsayan Liselerde Bilim Uygulamaları Programı için Kahramanmaraş’ta bu sene Fen Lisesi öğrencileri ‘Gıda Güvenliği ve Malzeme Bilimi’, Merkezi Sınavla öğrenci alan Anadolu Lisesi öğrencileri ‘Kültürel Miras ve Edebiyat’ temalarıyla çalıştılar. Ziyaretçiler, stantları tek tek gezerek öğrencilerden projeler hakkında bilgi aldı. Proje kapsamında yıl boyunca yürütülen çalışmaların somut çıktılarının sergilenmesi, eğitimin sahaya yansıyan yönünü gözler önüne serdi.

BU YIL KÜLTÜREL MİRAS ÜZERİNE YOĞUNLAŞILDI
İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Bestami Gül, serginin açılışında yaptığı konuşmada projenin yıl boyunca planlı bir şekilde yürütüldüğünü belirterek, “Proje okullarımız, belirlenen temalar doğrultusunda önce okul içinde aylık çalışmalar yaptı. Ardından paneller düzenlendi ve yıl boyunca ortaya çıkan ürünler bu sergide öğrencilerimiz tarafından sunuldu. Bu yılın teması Fen liselerinde ‘Gıda Güvenliği ve Malzeme Bilimi’ olurken Anadolu Liseleri kültürel miras üzerine yoğunlaştı. Emeği geçen tüm paydaşlarımıza, idarecilerimize, öğretmenlerimize ve öğrencilerimize teşekkür ediyorum. Bu tür projeleri şehrimizde sürdürmeye devam edeceğiz” dedi.

AMACIMIZ ÖĞRENCİLERİMİZİN BAŞARILI ÇALIŞMALARINI TOPLUMLA PAYLAŞMAK
Liselerde Bilim Uygulamaları Koordinatör Şube Müdürü Yahya Bilginer, “Liselerde Bilim Uygulamaları Projesi kapsamında öğrencilerimizin hazırladığı çalışmaları vatandaşlarımızla buluşturduk. Amacımız; bilimsel düşünceyi yaygınlaştırmak, gençlerimizin üretme ve araştırma becerilerini desteklemektir. Bu anlamlı etkinlikte emeği geçen tüm okul yöneticilerimize, öğretmenlerimize ve öğrencilerimize teşekkür ediyorum.” Şeklinde açıklamada bulundu.

Liselerde Bilim Uygulamaları İl Proje Koordinatörü Ayşegül Yıldız ise, 2025-2026 eğitim öğretim yılında yürütülen çalışmalar hakkında bilgi vererek, “Fen liselerimiz gıda güvenliği ve malzeme bilimi, merkezi sınavla öğrenci alan Anadolu liselerimiz ise kültürel miras ve edebiyat alanlarında çalışmalar yaptı. Yıl boyunca konferanslar ve seminerler düzenlendi. 22 Mayıs’ta Mehmet Akif Ersoy Kültür Merkezi’nde İl Sempozyumu gerçekleştirildi. Burada ise ‘Bilim Her Yerde’ sergisiyle yıl boyu süren çalışmalardan ortaya çıkan ürünleri halkla buluşturduk. Amacımız öğrencilerimizin başarılı çalışmalarını toplumla paylaşmak” ifadelerini kullandı.
Haber: Oğuz Karakoç




K.Maraş HABERİ
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.
