Elektrik, Işık Ve Teknolojiyle Bilimle Tanışan Minikler: Nevin Gümüşer Anaokulu’nda Örnek Proje

Eğitim (Web Sitesi) - Web Sitesi | 27.06.2025 - 20:42, Güncelleme: 27.06.2025 - 20:51
 

Elektrik, Işık Ve Teknolojiyle Bilimle Tanışan Minikler: Nevin Gümüşer Anaokulu’nda Örnek Proje

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi (KSÜ) Okul Öncesi Öğretmenliği 4. sınıf öğrencileri, öğretmenlik uygulaması kapsamında Nevin Gümüşer Anaokulu’nda hayata geçirdikleri “Öğrenme Merkezi Oluşturma” projesiyle dikkatleri üzerine çekti. “Elektrik, Işık ve Teknoloji” temalı projeyle çocuklara bilimi sevdiren öğretmen adayları, özgün sunumları ve yaratıcı materyalleriyle hem eğlendirdi hem öğretti.

GELECEĞİN ÖĞRETMENLERİNDEN ETKİLEYİCİ UYGULAMA Doç. Dr. Betül Yanık Özger’in akademik danışmanlığında, uygulama öğretmeni Funda Sarı rehberliğinde gerçekleştirilen proje kapsamında öğretmen adayları, bilimsel kavramları çocuklara somutlaştırarak anlaşılır ve eğlenceli hale getirdi. Etkinlik boyunca minik öğrenciler, farklı enerji türlerini tanıdı, çevre bilinci kazandı ve ışıkla ilgili temel bilimsel bilgiler edindi. HER ÖĞRENCİDEN BİR BİLİM KÖŞESİ Projeye katılan öğretmen adayları, bilimsel konuları oyunlaştırarak çocukların merak duygusunu harekete geçirdi: X-RAY IŞINI – YEŞİM GÖK İnsan vücudu maketleri, oyuncak röntgen cihazları ve panolarla hazırlanan bu köşede, çocuklar X-ray teknolojisinin sağlık alanındaki kullanımını keşfetti. Görünmeyen enerjiler üzerine kurulan içerik, çocukların bilimsel düşünmeye ilk adımı atmalarını sağladı. ELEKTRİK TRAFOSU – PERİHAN KAYA Miniklere uygun şekilde sadeleştirilen elektrik trafosu modeli ile çocuklar elektriğin üretim ve dağıtım sürecini öğrendi. Enerji akışını anlatan renkli düzenekler sayesinde çocuklar eğlenerek bilgi edindi. NEON IŞIKLAR – İREM GÜLEÇ Renkli kartonlar, ışıklı materyaller ve neon renklerle tasarlanan bu alanda öğrenciler hem renkleri hem de ışığın kırılma özelliklerini deneyimledi. Görselliğiyle dikkat çeken köşe, çocukların hayal gücünü harekete geçirdi. RÜZGAR TÜRBİNİ – YASEMİN KIRTAN Yenilenebilir enerji temasıyla hazırlanan köşede, çocuklar rüzgar türbini aracılığıyla elektrik üretimini gözlemledi. “Enerji Nedir?” atölyesiyle birlikte temiz enerji kaynaklarının önemi vurgulandı. BİYOLÜMİNESANS – ZELİHA GÖKÇELİ Deniz canlıları ve ateş böceklerinin ışık yayma özelliklerini tanıtan bu merkezde, özel boyalarla yapılan etkinlikler çocuklara görsel bir şölen sundu. Biyolüminesans kavramı, doğanın gizemli tarafını çocuklarla buluşturdu. IŞIK KİRLİLİĞİ VE FİLM RULOSU – ZEHRA ÇETİNKAYA Klasik film rulosu yöntemiyle hazırlanan hikâyede, şehir ışıklarının gökyüzüne etkisi işlendi. Işık kirliliğinin doğaya ve insan sağlığına olan etkileri çocuklara sade bir anlatımla aktarıldı. Bu köşe, miniklerin ilk kez gece gökyüzünü ve yıldızları neden göremediklerini fark ettikleri özel bir deneyim sundu. BİLİMİ SEVDİREN ÖRNEK BİR EĞİTİM MODELİ Nevin Gümüşer Anaokulu Müdürü Adem Çaloğlu, proje hakkında yaptığı açıklamada, “Çocuklarımızın bilime erken yaşta ilgi duyması için bu tür etkinlikleri desteklemeye devam edeceğiz” dedi. KSÜ’lü öğretmen adayları ise, “Bilim eğitiminde sadece tahta ve kalem yetmez. Çocuklara dokunarak, deneyerek öğretmek gerekir” sözleriyle projeye duydukları inancı dile getirdi. ÇOCUKLARA BİLİMİ, DOĞAYI VE TEKNOLOJİYİ SEVDİREN BİR YAKLAŞIM Bu yaratıcı öğrenme merkezi, sadece öğrencilerin değil velilerin ve eğitimcilerin de ilgisini çekti. Proje; okul öncesi eğitime katkı sunarken, aynı zamanda toplumsal farkındalık oluşturdu. Nevin Gümüşer Anaokulu’nda gerçekleştirilen bu uygulama, erken yaşta bilimle tanışan çocukların geleceğe çok daha donanımlı bireyler olarak hazırlanmasına öncülük ediyor. HABER: OĞUZ KARAKOÇ  
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi (KSÜ) Okul Öncesi Öğretmenliği 4. sınıf öğrencileri, öğretmenlik uygulaması kapsamında Nevin Gümüşer Anaokulu’nda hayata geçirdikleri “Öğrenme Merkezi Oluşturma” projesiyle dikkatleri üzerine çekti. “Elektrik, Işık ve Teknoloji” temalı projeyle çocuklara bilimi sevdiren öğretmen adayları, özgün sunumları ve yaratıcı materyalleriyle hem eğlendirdi hem öğretti.

GELECEĞİN ÖĞRETMENLERİNDEN ETKİLEYİCİ UYGULAMA

Doç. Dr. Betül Yanık Özger’in akademik danışmanlığında, uygulama öğretmeni Funda Sarı rehberliğinde gerçekleştirilen proje kapsamında öğretmen adayları, bilimsel kavramları çocuklara somutlaştırarak anlaşılır ve eğlenceli hale getirdi.

Etkinlik boyunca minik öğrenciler, farklı enerji türlerini tanıdı, çevre bilinci kazandı ve ışıkla ilgili temel bilimsel bilgiler edindi.


HER ÖĞRENCİDEN BİR BİLİM KÖŞESİ

Projeye katılan öğretmen adayları, bilimsel konuları oyunlaştırarak çocukların merak duygusunu harekete geçirdi:

X-RAY IŞINI – YEŞİM GÖK

İnsan vücudu maketleri, oyuncak röntgen cihazları ve panolarla hazırlanan bu köşede, çocuklar X-ray teknolojisinin sağlık alanındaki kullanımını keşfetti. Görünmeyen enerjiler üzerine kurulan içerik, çocukların bilimsel düşünmeye ilk adımı atmalarını sağladı.

ELEKTRİK TRAFOSU – PERİHAN KAYA

Miniklere uygun şekilde sadeleştirilen elektrik trafosu modeli ile çocuklar elektriğin üretim ve dağıtım sürecini öğrendi. Enerji akışını anlatan renkli düzenekler sayesinde çocuklar eğlenerek bilgi edindi.

NEON IŞIKLAR – İREM GÜLEÇ

Renkli kartonlar, ışıklı materyaller ve neon renklerle tasarlanan bu alanda öğrenciler hem renkleri hem de ışığın kırılma özelliklerini deneyimledi. Görselliğiyle dikkat çeken köşe, çocukların hayal gücünü harekete geçirdi.

RÜZGAR TÜRBİNİ – YASEMİN KIRTAN

Yenilenebilir enerji temasıyla hazırlanan köşede, çocuklar rüzgar türbini aracılığıyla elektrik üretimini gözlemledi. “Enerji Nedir?” atölyesiyle birlikte temiz enerji kaynaklarının önemi vurgulandı.


BİYOLÜMİNESANS – ZELİHA GÖKÇELİ

Deniz canlıları ve ateş böceklerinin ışık yayma özelliklerini tanıtan bu merkezde, özel boyalarla yapılan etkinlikler çocuklara görsel bir şölen sundu. Biyolüminesans kavramı, doğanın gizemli tarafını çocuklarla buluşturdu.

IŞIK KİRLİLİĞİ VE FİLM RULOSU – ZEHRA ÇETİNKAYA

Klasik film rulosu yöntemiyle hazırlanan hikâyede, şehir ışıklarının gökyüzüne etkisi işlendi. Işık kirliliğinin doğaya ve insan sağlığına olan etkileri çocuklara sade bir anlatımla aktarıldı.

Bu köşe, miniklerin ilk kez gece gökyüzünü ve yıldızları neden göremediklerini fark ettikleri özel bir deneyim sundu.


BİLİMİ SEVDİREN ÖRNEK BİR EĞİTİM MODELİ

Nevin Gümüşer Anaokulu Müdürü Adem Çaloğlu, proje hakkında yaptığı açıklamada, “Çocuklarımızın bilime erken yaşta ilgi duyması için bu tür etkinlikleri desteklemeye devam edeceğiz” dedi.

KSÜ’lü öğretmen adayları ise, “Bilim eğitiminde sadece tahta ve kalem yetmez. Çocuklara dokunarak, deneyerek öğretmek gerekir” sözleriyle projeye duydukları inancı dile getirdi.


ÇOCUKLARA BİLİMİ, DOĞAYI VE TEKNOLOJİYİ SEVDİREN BİR YAKLAŞIM

Bu yaratıcı öğrenme merkezi, sadece öğrencilerin değil velilerin ve eğitimcilerin de ilgisini çekti. Proje; okul öncesi eğitime katkı sunarken, aynı zamanda toplumsal farkındalık oluşturdu.

Nevin Gümüşer Anaokulu’nda gerçekleştirilen bu uygulama, erken yaşta bilimle tanışan çocukların geleceğe çok daha donanımlı bireyler olarak hazırlanmasına öncülük ediyor.

HABER: OĞUZ KARAKOÇ

 

K.Maraş HABERİ

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve marasgunebakis.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.