Onikişubat’ta Öğrenciler Gazze İçin Gönül Seferberliği Başlattı
31 Ekim Cuma günü gerçekleşen “Gazze’ye Yardım Kermesi”, bölgedeki sekiz okulun iş birliğiyle organize edilirken, öğrencilerden velilere, öğretmenlerden vatandaşlara kadar geniş bir katılımla büyük bir dayanışma örneği sergilendi.
ORTAK AMAÇ: GAZZE’YE NEFES OLMAK
Onikişubat 9. Eğitim Bölgesi’nde yer alan Tekir İlk ve Ortaokulu, Çevrepınar İlk ve Ortaokulu, Döngel Muhsin Yazıcıoğlu İlk ve Ortaokulu, Çağlayan Çataloluk İlk ve Ortaokulu, Hacıveliler Yeşilgöz İlk ve Ortaokulu, Ömer Selver Doğan İlk ve Ortaokulu, Şahinkayası İlk- Ortaokulu, Tekir Çok Programlı Anadolu Lisesi ve Onikişubat Belediyesi Tekir Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencileri, öğretmenleriyle birlikte Gazze’deki sivillere destek amacıyla gönüllü olarak kolları sıvadı.
Etkinlikte öğrencilerin kendi hazırladıkları yiyecekler, el emeği ürünler ve hediyelik eşyalar satışa sunuldu. Kermes sonunda toplanan 186 bin TL, Türkiye Diyanet Vakfı’nın Gazze yardım hesabına bağışlanarak mazlum coğrafyalara umut olarak gönderildi.
“KÜÇÜK YÜREKLERDEN BÜYÜK BİR MERHAMET”
Kermeste öğrencilerin hazırladığı “Gazze İçin Dua Ediyoruz”, “Bir Lokma, Bin Umut” gibi pankartlar duygusal anlara sahne oldu. Katılımcılar, öğrencilerin sergilediği duyarlılıktan gurur duyduklarını belirtti.
Öğretmenler, etkinliğin sadece bir yardım organizasyonu değil, aynı zamanda değerler eğitiminin canlı bir örneği olduğunu vurguladı. Veliler de çocuklarının merhamet, empati ve yardımlaşma kavramlarını yaşayarak öğrenmelerinden mutluluk duyduklarını ifade etti.
TOPLUMSAL DUYARLILIĞIN GÜZEL BİR YANSIMASI
Kermes süresince okul bahçelerinde kardeşlik, dayanışma ve iyilik duygusu hâkimdi. Genç yaşta böyle anlamlı bir faaliyete katılan öğrenciler, Gazze’ye destek olmanın manevi huzurunu yaşadı.
Organizasyona katılan vatandaşlar, bu tür etkinliklerin hem öğrenciler hem de toplum için birer vicdan eğitimi niteliğinde olduğunu dile getirdi. ÇEDES projesinin Kahramanmaraş’ta her geçen gün daha geniş bir etki alanı oluşturduğu belirtildi.
DEĞERLER EĞİTİMİNDE BİR MODEL
Kahramanmaraş’taki bu örnek dayanışma faaliyeti, ÇEDES projesinin amacına uygun biçimde değerler temelli eğitimin somut bir yansıması olarak değerlendirildi. Proje sayesinde gençlerin sadece akademik başarı değil, vicdani ve insani duyarlılık alanında da geliştiği vurgulandı.
Yetkililer, böylesine anlamlı bir çalışmaya öncülük eden okul yönetimlerini, öğretmenleri ve öğrencileri tebrik etti.
HABER: OĞUZ KARAKOÇ