Kahramanmaraş’ta Bilim ve Sanat Şöleni Başladı: Abdurrahim Karakoç’un İzinde 3. Geleneksel Bilim ve Sanat Günleri
BU YILIN TEMASI: ABDURRAHİM KARAKOÇ
Etkinliklerin bu yılki teması, Anadolu irfanının güçlü sesi, fikir ve dava adamı Abdurrahim Karakoç oldu. Şairin eserleri, fikir dünyası ve hayatı, program boyunca çeşitli sunum ve uygulamalı atölyelerle ziyaretçilere aktarılacak. Karakoç’un sadece edebiyat alanındaki katkıları değil, aynı zamanda toplumsal ve kültürel duruşu da genç nesillere örnek olarak gösteriliyor.
Etkinlikte konuşan emektar eğitimci Oğuz Karakoç, amcası Abdurrahim Karakoç’un kişiliğini, yaşantısını ve şiirlerinin arkasındaki derin manevi izleri dinleyicilerle paylaştı. Duygu dolu anlara sahne olan bu anlatım, izleyicilerden büyük takdir topladı.
YOĞUN KATILIM DİKKAT ÇEKTİ
Açılış programına Dulkadiroğlu Kaymakamı Hicabi Aytemür, Afşin Kaymakamı Muammer Sarıdoğan, Dulkadiroğlu İlçe Millî Eğitim Müdürü Hüseyin Mart, İl Millî Eğitim Müdür Yardımcısı Akif Bulut, İl Millî Eğitim Şube Müdürleri Ahmet Akküncü ve Hanifi Şahin, Dulkadiroğlu Belediyesi Özel Kalem Müdürü Adem Aydoğan, Memur-Sen Kahramanmaraş İl Başkanı Mehmet Çetin, Kamu-Sen İl Temsilcisi Ziya Yenipınar, Eğitimci Yaxar Oğuz Karakoç, Kurum Amirleri, eğitimciler, öğrenciler ve çok sayıda vatandaş katıldı.
BİLİMSEL VE SANATSAL ATÖLYELERLE DOLU DOLU İKİ GÜN
Ziyaretçileri hem eğlendiren hem de bilgilendiren etkinlikler kapsamında:
Akıl ve Zeka Oyunları Bilimsel Deneyler Robotik Kodlama Atölyeleri Resim Sergisi Müzik Dinletilerigibi birçok farklı alanda uygulamalı faaliyetler gerçekleştirilecek.
Bu etkinliklerle öğrencilerin sadece akademik başarılarına değil, aynı zamanda sosyal ve kültürel gelişimlerine de katkı sunulması hedefleniyor. Program, katılımcılara bilimsel merakı teşvik ederken, sanatın birleştirici gücünü de hatırlatıyor.
GELECEĞİN DÜŞÜNEN VE ÜRETEN NESLİNE YATIRIM
Nuri Pakdil BİLSEM’in öncülüğünde gerçekleşen Bilim ve Sanat Günleri, sadece bir sergi ya da gösteriden ibaret değil; aynı zamanda bir vizyonun, bir düşüncenin, geleceğe yapılan bir eğitsel yatırımın yansıması. Gençler, bu organizasyonla hem teknolojiyle tanışıyor hem de kültürel mirasla bağ kuruyor.