GameJam Coşkusu Maraş’ta: 16 Şehir, 12 Üniversite, 170 Genç Aynı Arenada
Turnuvanın açılışında konuşan KİÜ Rektörü Prof. Dr. İsmail Bakan, dijital oyun endüstrisinin küresel ölçekte gösterdiği büyümeye değinerek şunları kaydetti:
“Bugün burada sadece bir yarışmada değil, geleceğin meslek alanlarında kendinizi var edeceğiniz çok değerli bir platformdasınız. Dünyada dijital oyun sektörü 200 milyar dolara yaklaşan bir ekonomik hacme sahip. Bu muazzam bir rakam. Ve bu rakam her geçen yıl artmaya devam ediyor. Sadece tüketen değil, üreten tarafında olmamız gerekiyor. Çünkü kazanan ve geliştiren taraf her zaman üreticidir.”
Prof. Dr. Bakan, Türkiye’deki oyuncu nüfusunun büyüklüğüne de dikkat çekti:
“Ülkemizde yaklaşık 47 milyon oyuncu var. Bu şu anlama geliyor: Hepimiz, bir şekilde bu kültürün içindeyiz. Peki oyun tüketicileri kimdir? Müşteridir. Ancak asıl önemli olan oyunu geliştiren tarafta olmak, teknolojiye yön verenler arasında yer almaktır. Sizler işte o geleceğin üreticileri olmaya aday gençlersiniz.”
“Doğru yoldasınız, doğru bir alandasınız”
Konuşmasında öğrencilere hitap eden Bakan, dijital oyun sektörüne yönelmenin kariyer adına çok değerli bir tercih olduğunun altını çizdi:
“Dijital oyun tasarımı bugün klasik pek çok meslekten daha çok ihtiyaç duyulan, daha yaratıcı ve daha geniş ufuklar sunan bir alan. Bölümünüz ne olursa olsun, eğer bu sektöre gönül vermişseniz doğru bir yerdesiniz. Çünkü burada sadece oyun yazmıyorsunuz; hayal kuruyor, tasarlıyor, üretiyor, bir fikri teknolojik bir ürüne dönüştürüyorsunuz.”
“Bu yarışmada kaybeden yok”
Turnuvanın 48 saatlik yoğun bir üretim süreci içerdiğini belirten Bakan:
“Burada 48 saat boyunca uyumadan çalışanlarınız olacak. Fikirden tasarıma, kodlamadan sunuma kadar her aşamada emek vereceksiniz. Ortaya çıkaracağınız her ürün bizim için değerlidir. Bu turnuvada kaybeden yok. Çünkü her biriniz bilgi teknikleri ve ekip ruhu kazanarak buradan ayrılacaksınız.”
Çete Teması: Kahramanmaraş’ın Ruhundan Esinlendi
Bu yılın temasını Kahramanmaraş’ın bağımsızlık mücadelesi ile bağdaştıran Bakan:
“’Çete’ kavramı, bu şehrin kurtuluş tarihinde yiğitliğin, birlikteliğin, vatan için direnmenin adıdır. Bu tema sayesinde hem geçmişimizi dijital bir dile taşıyacak hem de oyunlarınızda güçlü bir kimlik öğesi işleyeceksiniz. Hepinizi şimdiden tebrik ediyorum.”
Katılımcı Sayısında Büyük Artış
Geçen yıl 90 kişinin yer aldığı turnuvanın bu yıl 170 katılımcıya ulaşması, Kahramanmaraş’ın dijital oyun ekosistemine olan ilgiyi gözler önüne serdi. Yarışmada takımlar 48 saat boyunca belirlenen tema doğrultusunda oyunlarını tasarlayacak. Katılımcılar; senaryo oluşturacak,karakter ve mekan tasarımlarını geliştirecek, yazılım ve test süreçlerini tamamlayacak.
Ortaya çıkan oyunlar jüri değerlendirmesine sunulacak vedereceye giren takımların ödülleri 7 Aralık 2025 Pazar günü düzenlenecek törenle sahiplerini bulacak.