Çağlayancerit’te 16 Derslikli Yeni Mesleki Eğitim Merkezi Hizmete Açıldı
Yeni Çağlayancerit MESEM, öğrencilerin mesleklerini okul–işletme işbirliği modeliyle öğrenmelerine imkân tanıyor. Bu modelde öğrenciler, haftada bir gün okulda teorik eğitim alırken diğer günlerde işletmelerde çalışarak mesleki becerilerini gerçek iş ortamında geliştirme fırsatı buluyor. Böylece hem mesleği ustalarından öğreniyor hem de mezun olmadan iş tecrübesi kazanıyorlar.
MESEM’lerin Amacı ve Eğitim Modeli
Mesleki Eğitim Merkezleri Türkiye genelinde gençlerin iş hayatına daha donanımlı ve güvenli adımlarla hazırlanmasını amaçlayan bir sistem olarak öne çıkıyor.
Bu sistemin temel hedefleri arasında:
yer alıyor.
MESEM’lerde eğitim gören öğrenciler, işletmelerde çalıştıkları süre boyunca ücret almakta ve sigorta kapsamına alınmaktadır. Eğitim sonunda aldıkları ustalık belgesi ve mesleki yeterlilik belgeleri ise doğrudan istihdam avantajı sağlamaktadır.
İlde MESEM Ağı Genişliyor
Çağlayancerit’teki yeni merkezin de açılmasıyla birlikte Kahramanmaraş’ta Afşin, Dulkadiroğlu, Elbistan, Onikişubat, Türkoğlu (2 adet) ve Çağlayancerit ilçelerinde Mesleki Eğitim Merkezleri bulunuyor.
Bu genişleme, mesleki eğitimin il genelinde daha erişilebilir hale gelmesine ve gençler için daha fazla eğitim–istihdam fırsatı oluşmasına katkı sağlıyor.
Pazarcık ve Onikişubat İçin Yeni Planlamalar
Pazarcık ilçesinde, Mesleki Eğitim Merkezi olarak kullanılmak üzere bir bina tahsis edildi ve Milli Eğitim Bakanlığı’na resmi teklif sunuldu. Onaylandığında ilçe gençliği mesleki eğitime kendi ilçesinde erişebilecek.
Onikişubat ilçesinde, sektörel ihtiyaç analizi ve öğrenci talebi doğrultusunda yeni bir MESEM kurulması planlandı. Bu çalışma ile merkez ilçelerdeki öğrenci yoğunluğunun dengelenmesi hedefleniyor.
Mesleki Ortaokul Açılması İçin Başvuru Yapıldı
Onikişubat ilçesinde Mesleki Ortaokul açılması için MilliEğitim Bakanlığı’na resmi teklif sunuldu. Bakanlığımızın son dönemde uygulamaya aldığı yeni modelle, öğrencilerin mesleki farkındalığının ortaokul döneminden itibaren desteklenmesi hedefleniyor. Bu okullar; öğrencilere temel beceriler kazandırmayı, meslekleri erken yaşta tanıtmayı ve mesleki eğitime geçişi daha bilinçli hâle getirmeyi amaçlıyor. Kahramanmaraş’ta da bu yeni modele yönelik hazırlıkların başlaması, mesleki eğitimin il genelinde güçlendirilmesine katkı sağlayacak önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.